P!w0sh
Administrator
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 11:33, 09 Maj 2006 Temat postu: VW Passat |
|
|
W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model (oznaczenie wewnętrzne 3B) o bardzo ładnej stylistyce nadwozia. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l. (101 KM), 1,8 l. (125 KM), 1,8 l. T (150 KM), VR5 2,3 l. (150 KM) i VR6 2,8 l. (193KM) oraz diesle: 1,9 l. (90 i 110 KM). Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano B5 po liftingu, czyli B5GP (oznaczenie wewnętrzne 3BG). Zmiany, jak zwykle to bywa, dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6 l. (101 KM), 2,0 l. (115 KM), 1,8 l. T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), VR6 2,8 l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l. TDI (100, 115, 130 KM) i V6 2,5 l. TDI (150 KM).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0 l. i mocy 275 KM. W 2003 roku w silniku V6 2,5 l. TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8 l. T, 2,0 l. i VR6 2,8 l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|