P!w0sh
Administrator
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 10:58, 07 Maj 2006 Temat postu: WNĘTRZE |
|
|
Tuning wnętrza samochodu
Wśród "upiększaczy" wnętrz panują dwa trendy. Jeden to maniacy sportów samochodowych - to oni właśnie wymieniają siedzenia, na sportowe fotele z pasami szelkowymi kilkupunktowymi, wstawiają klatkę antyzgnieceniową, sportową kierownicę, wyciągają tylne siedzenia i pozostawiają surową blachę samochodu robiąc z samochodu "rasowego bolida". Druga grupa to ludzie, tórzy z wnętrz swoich samochodów robią salony piękności. Malują wnętrze samochodu specjalnymi lakierami w jednym kolorze bądź w niesamowitych kontrastach, wyklejają zegary specjalnymi wyklejkami kolorowymi, karbonowymi lub drewnopochodnymi. Niektórzy całe wnętrze samochodu chcą mieć w sórze i to w jednym kolorze, wstawiają więc fotele sórzane o sportowym profilu, deskę rozdzielcza i boczki samochodu wyklejają materiałami sóropodobnymi lub samą sórą.
Istnieje wiele możliwości zmiany wystroju wnętrza naszego samochodu. Pierwszym krokiem może być wymiana seryjnych wykładzin. Istotny jest właściwy dobór kolorystyczny (aluminiowych dywaników, malowanych plastików itd.). Aluminiowe dywaniki, są naprawdę dobrze wyglądającym dodatkiem do tuningowanego samochodu. Szczególnie efektownie wyglądają w połączeniu z jaskrawym kolorem obicia podłogi. Po tuningu dołu samochodu można wziąć się za malowanie kokpitu. W seryjnym aucie od razu rzuca się w oczy jego szarość. Seryjne, szare plastiki , nie zawsze są dobrej jakości a ich kolor nie pasuje barwy tapicerki i koloru samochodu. Na szczęście można to zmienić. Oczywiście najlepiej wybrać barwę pasującą do wnętrza. Zmieniony, kolorowy kokpit znacznie poprawi wygląd wnętrza oraz nasze samopoczucie - teraz kokpit wyraźnie ożył i przyciąga wzrok i wywołuje podziw pasażerów i przechodniów. Dla tych, tórzy nie chcą niczego malować również jest wyjście - można kupić okleinę. Każdy szanujący się sportowy samochód wyróżnia się białymi tarczami - dzięi nim, zegary wyglądają o wiele ciekawiej. W tym momencie rada - jeśli zależy Wam na dobrym wyglądzie - nie kupujcie naklejek na tarcze tylko komplet białych cyferblatów. Białe zegary są jednym z najważniejszych elementów tuningu wnętrza - poza tym od razu rzucają się w oczy. To jednak nie wszystko - skoro zdecydowaliśmy się na poprawę kokpitu, zegarów i wykładzin nie obejdzie się bez wymiany mieszka zmiany biegów i gałi. Jak zwykle, seryjne auta mają zazwyczaj brzydkie, szare worki i gałi. Tak w ogóle, to prawie ażdy seryjny element nie zachwyca swoją jakością jak i wyglądem. Zmiana gałi jest też najczęściej u wielu osób pierwszym krokiem na drodze tuningu swojego auta... Gałi oferowane są w wielu kolorach i z różnego materiału. Drewno, plastik , sóra , metal, fosforyzujące gałi lub z wbudowanym neonem, - o wszystkim decyduje gust klienta. Są także gałi z przymocowanym mieszkiem na stałe - materiał gałi i worka zrobione są z jednego kawała materiału. Skoro zmieniliśmy gałę, idąc dalej, należało by również zająć się wymianą nieatrakcyjnego, smutnego i szarego hamulca ręcznego na rasowy - aluminiowy. Efekt tej przeróbi jest taki sam jak w przypadku gałi - albo jeszcze lepszy, ponieważ teraz mamy wymienione oba elementy, tóre są obok siebie - tak więc i efekt będzie podwójny! Efekt ten można jeszcze zwielokrotnić dodając, a właściwie wymieniając stare na nowe, sportowe, aluminiowe pedały gazu, hamulca i sprzęgła. Skoro już mowa o zwielokrotnianiu efektu przypomnę o możliwości zainstalowania na tunelu gałi i ręcznego neonów nadających niesamowitą poświatę we wnętrzu. Na koniec montujemy listwy chromowe na progi oło drzwi. Fabryczną kierownicę również możemy zastąpić poręczniejszą, mniejszą. Posiadacze samochodów bez wspomagania muszą jednak uważać, aby nie przesadzili z kupnem zbyt małej - seryjna kierownica ma swoje rozmiary nie bez powodu. Zmieniając ją na małą, rajdową w połączeniu z brakiem wspomagania - na postoju dostaniecie niezły "wycisk". Sportowa kierownica słada się z części tórą trzymamy w rękach oraz tzw. bazy (naby) do tórej za pomocą małych śrub przykręcamy kierownicę. Baza musi być odpowiednio dobrana do naszego samochodu. Kolejny ważny element to fotele. W przypadku wymiany - gwarantowane świetne trzymanie boczne i całkiem niezły komfort. Jeżeli chcecie na ażdym zakręcie czuć pewnie swój samochód, niezbędny wydaje się montaż sportowych kubełkowych foteli.
O tym jak będą wyglądały Wasze samochody zadecydujecie sami lub pomogą Wam w tym firmy tuningowe, bo przecież po to są.
Fotki:
Post został pochwalony 0 razy
|
|