P!w0sh
Administrator
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 1:18, 07 Maj 2006 Temat postu: [PORADNIK] Ludzie |
|
|
Zacznijmy od ogółów , czyli plusów i minusów ludzi a także czemu warto i czemu nie warto nimi grać
+
Hum to fajna rasa xD ludziki są uniwersalne szybko stawiają expy , milicja daje nam dużą przewagę w czasie walk pod naszą bazą , hum ma kontry na chyba wszystkie straty innych ras , ma dobrych bohaterów i zbalansowane jednostki , ma dobre jednostki do walki wręcz , świetne przeciwlotnicze , dobre a nawet świetne jednostki magiczne , na wyższych levelach nasi herosi mogą sami rozwalić małą armie. Gra tą rasą sprawia dużo radości niema nic piękniejszego niż zamienić przeciwnikowi armie
w owce , teleportować 10 mortarów w środek bazy wroga lub zabić uciekającego bohatera młotem róla góry ]
-
To trudna rasa , siła humana opiera się głównie na masie jednostek(nie zawsze ale przeważnie tak jest) a im więcej jednostek tym trudniej sprawnie je kontrolować , herosi humana są silni ale trzeba mieć co najmniej 2 często też 3 , bez ekspansji ludzikowi trudno jest walczyć z przeciwnikiem , na szczęście postawienie expa trwa 2 minuty , człowiekowi brak jednostki ULTIMATE np. chimer , frost wyrmów , abominacji czy taurenów (niby mamy knightow, są dobrzy ale umywają się do swoich odpowiedników w innych rasach) , jeśli dopiero zaczynacie grać w warcrafta to musicie wiedzieć że według mnie człowiek to najtrudniejsza rasa , ja wygrywam co drugi pojedynek ale daje mi to szaloną satysfakcje
*
Teraz szybciutkie opisanie herosów naszych ulubieńców
Arcymag Najczęściej wybierany na pierwszego bohatera , jest to zresztą często jedyny słuszny wybór , jego wodny żywioła pozwala nam bez problemu creepować i robić expansje , aura świetności daje kopa casterom i innym bohaterom , zamieć jest przydatna w późniejszej grze kiedy przeciwnik dysponuje czarami tóre mogą zabić naszego żywiołaa , zamieć masakruje peony , casterów i jednostki z małą ilością punktów życia , osobiście jestem fanem czarów AoE(takich co zadają obrażenia obszarowe) więc jak tylko mogę biorę zamieć i robię Śnieg : P ultimate arcymaga = teleport często przesądza o zwycięstwie i jest jednym z lepszych skillów ostatecznych , arcymaga zazwyczaj rozwijamy :, żywioła , aura , żywioła , aura , żywioła
Król Góry Najczęściej wybierany na drugiego bohatera , dzięi aurze arcymaga może spamować swoimi destrukcyjnymi umiejętnościami , clapem i młotem burzy(boltem)
Młot burzy bardzo pomaga w zabijaniu hero , clap tak jak zamieć masakruje nisko-życiowe jednostki Ultimate róla jest po prostu zajebisty xD
Palladyn To z kolei najczęściej wybierany trzeci hero , dobrze dopełnia naszą armie dzięi leczeniu , aura też jest niczego sobie bo na 3 levelu daje + 4 armora , palladyn sam jest niezniszczalny dzięi boskiej tarczy a dzięi leczeniu robi innych hero odporniejszych święty blask jest też dobry przeciwko nieumarłych , bolt+clap+blask daje niezły efekt
Krwawy Magunio rzadko używany bohater , jednak w pewnym przypadkach jest bardzo przydatny , flame strike jest podobny do blizzarda tylko lepszy , dzięi wyssaniu many i aurze arcymaga ciskamy jeden flame strike za drugim , wygnaniem możemy się pozbyć kilku niewygodnych jednostek wroga (nie rzucajcie tego na casterów bo to im tylko pomoże )
*
Teraz opisze taktyki przeciwko komu , co , jak , gdzie i kiedy
VS UnDead
Ogólnie jest to najtrudniejszy przeciwnik dla huma zjada nasze jednostki jak chce , triple hero nuke wysyła naszego archmage w kosmos zanim zdążymy odpalić żywiołaa , UD ma na huma kilka taktyk i ażda jest(wulg.)owo trudna do skontrowania
Vs. DK+LISH+CL Abos Fiends Destros
Ta taktyka jest chyba najczęściej spotykaną , najłatwiej z nią wygrać kiedy jeszcze jej niema xD czyli duży atak na tier2 najlepiej parę minut przed ulepszeniem do czarnej cytadeli , na 1 hero oczywiście AM(arcymag) , bierzemy jako skill zywiolaka i idziemy creepować , ważną sprawą jest tu szybki tech a i ekspansja bardzo nam pomoże , zanim będziemy mieć tier2 staramy się nabić arcymagiem 3 level , drugi poziom zywiloka naprawdę pomaga w razie rusha ghuli , unikamy klepania footmenow bo jest
to jednostka wyjątkowa podatna na giniecie , nova + coil i fiendy masakrują footy nie mówiąc już o sytuacji jak dojdzie przebijanie krypt lorda , zamiast footow robimy kilka rifle tórzy są nawet nieźli w zabijaniu ghouli , na t2 bierzemy m dorzucamy 1-2 priestow i ruszamy na bazę ud w tym czasie techując zamek , jeśli będziemy mieli szczęście i rozwalimy budującą się rzeźnie , nasze szanse na zwycięstwo znacznie wzrosną jeśli nie powstrzymaliśmy ud we wczesnym stadium , robimy warsztat bierzemy palladyna na trzeciego hero , i klepiemy knoghtow+priesty+gyro ewentualnie czołgi z salwa , laska sanktuarium może nam się bardzo przydać w ratowaniu nightow ,warto kupić księgę oduczenia i zmienić skill z zywiolaka na zamieć , dzięi zamieci+clap róla gory i ewentualnie swiety blask nasi knighti powinni szybko wykończyć abominacje/fiendy
jeden po drugim , jeśli koleś niema desow , to robimy kilka sorek + mistrzowskie szkolenie dla kapłanów i rzucamy na wszystkich święty ogień , pamiętajcie aby kontrolować d przeciwnika , może się zdarzyć ze zawieruszy się między waszymi knightami kliknijcie wtedy na niego zobaczcie czy ma jakieś poty leczenia i czy ma zwój tp , jeśli niema
bolt+otoczenie+swiety blask , bez d armia ud jest cieniutka , jeśli chcecie zabić innego hero np. lisha , to najlepiej jest ogłuszyć d kiedy lisz ma mało życia i wtedy go zaatakować , z coilem leczacym 600 hp nie będzie już tak łatwo jeśli chcecie zobaczyć repy podobnych gier , polecam s.insomnia vs mouz.phillbot acha zapomniałbym zwoje leczenia są bardzo ważne(o zwojach protekcji zapomnijcie vs destro >. sorki gryfy knighci
mass garg > 3 czolgi
mass wyrms > 10 czolgow xD
ogolnie w walkach z ud bardzo przydaje się expansja , nieumarlym niełatwo tez powstrzymać nas od zrobienia wyżej wymienionej
alternatywy : mass gryfs + gyro , fajna taktyka wymagająca dużego micro , ale za to bardzo skuteczna , fiendy , abomy , wyrmy , ghoule , desy ,
wszystko to dostaje po pupie gorzej jeśli narobi 30 gargow ale wtedy trzeba walnąć trochę więcej gyro i najlepiej pande jako hero
VS NE
ogólnie : i tu jest na szczęście troche łatwiej ;p wielu graczy uważa że hum>ne , hum ma dobre kontry na wszystkie jednostki NE gorzej z mixami
VS DH/BM + POTM/BM archers , talons
raczej rzadko spotykana taktyka no ale musicie wiedziec co robić w razie czego , robimy mase spell breakerow(sb) + kilka mortarow na archerki , bolt+ focus sb na hero działa znakomicie wiec zabijamy hero NE na lewo i prawo najtrudniej jest na początu bo sprawny elf da nam popalić z kilkoma archami , jak najszybszy tech do tier2 i mountain kinga to podstawa
VS POTM/DH+KOTG mass hippo riders / mass huntz archers + dryad
>.< co do mass hippo riders to robimy od groma rifles +1-2 czolgi z salwa , powinno wystarczyć , a to drugie niejest juz takie proste , jeśli nie wykryjemy że przeciwnik chce robić cos takiego może nas zalać masą kupy w najmniej odpowiednim momencie , najlepszą kontrą są 2 baraki masa rifles arcymag + m i focusowanie huntow jedna po drugiej
VS DH+NAGA Bears+dryads+shits
i to najczęściej spotykany strat ne , i właściwie jedyny tóry może nam zagrozić przyda się nam expansja ale dh + kilka arch łatwo nam ją zniszczą więc trzeba uważać , na tier 2 bierzemy róla góry a na tier 3 blood mage(przynajmniej ja tak gram ) , na miski robimy sb+knight do tego kilka sorek i preistow (najlepiej nam aster obydwa) na driady koniecznie kilka mortarow , cały bajer polega na rzuceniu na wszystkich wewnętrznego ognia , jeśli ne ma ustawione driady na autorzucanie rozproszenia magi to powienien zużyć cala mane driad, oprócz tego focusujemy driady mortarami , kiedy niema juz dryadow(lub nie mają many ;p) rzucamy wygnanie blood mage+poliformia na miski , zabijamy herosow i można się cieszyć xD , ważną role odgrywają upgrade bez tórych knighci latwo będą padać , zwoje leczenia to MUS!
VS ORC
ogólnie to mój ulubiony przeciwnik ;p lubię grać na orka bo to zawsze jest przyjemne przeciwnik na 1 hero bierze albo fs albo bm , tezndrugi jest raczej lepszy bo wilki wróżbity możemy zdispelowac a nawet przejąć ;P
VS Mass wyws
, o dziwo całkiem często spotykam ten strat >.< nie robimy żadnych gyro bo 1 bat może zabić kilkanaście , najlepiej zrobić ze 2 tanki z salwa +rifles,casters tanki niech bija wszystkie wywy naraz a my focusujemy casterow rifle i zywiolaki i zdejmujemy je jeden po drugim
VS Fs+Tc grunts shamans/spirit walkers+catas
to raczej najgorsze co możemy zobaczyć , na 1 hero bierzemy standardowo arcymaga creepujemy do tier 2 , na drugiego hero ról góry lub blood mage , przydadzą nam sie w zabijaniu casterow przeciwnika , przed atakiem na wroga trzeba się uzbroić w 2 zwoje leczenia i jeśli przeciwnik ma szamanów to w zwój protekcji , trzeba tez kupić księgę oduczenia i zmienić zywiolaka na blizzard , ponieważ purge jebie nam zywiolaka w kilka sec , oprócz hero najlepiej zrobić knighty+sb do tego ze 2-3 mortary kilka priestow i oczywiscie sorki ! , jeśli wzięliśmy blood mage to pierwsze co robimy to rzucamy flame xtrike+blizzard na szamanów przeciwnika , jeśli jest tak głupi ze ich zostawi w miejscu to zabijemy ich jedną serią , po zabiciu szamanów sprawa jest już nieco prostsza możemy rzucić slow na wszystkie jednostki przeciwnika , wygnać magiem co
większe(np. kodo czy taureny)i spoliformowac resztę , gorzej jeśli gra na spirit walkers , wtedy lepiej jeśli mamy róla góry tóry z potem many zmasakruje ich , clap+bolt , clap+bolt i zdychają ;p , ogólnie polecam m jeśli gra blade masterem , do tego pyl ujawnienia jest tez bardzo ważny
tower rushy niemusimy się raczej bać , rifle+milicja+ zywiolak masakrują towery aż milo popatrzeć jeśli jednak zbudowali zdyb dużo towerow techujemy do zamku robimy parę mortarow+latajacego wieśniaka z chmurką
VS HUM
mirrory jak w ażdej rasie nie są zbyt ciekawe , wygra ten kto ma lepsze micro i kto szybciej technie do casterow martarow sb i knightow , robimy 1-arcymag 2 - krol góry 3-palladyn lub bloodmage(ja standardowo biore tego 2 ;p) w późniejszej fazie możemy zmienić skill z zywiolaka na blizzarda focusujemy ognie mortarow + czary aoe na casterach przeciwnika , możemy tez zainwestować w więcej spell breakerow i ciskać blizza+flame prosto w ogień walki bo oni SA pogodo odporni ;p , rushe na przeciwnika
niedużo nam tu dadzą , jeśli już to możemy rushowac expand , ale lepiej zrobić swój , trzon armii powinni stanowić knighci+preisty+sorki+sb jeśli tylko zobaczycie ze przeciwnik ucieka rzucacie wygnanie + slow na jego arcymaga , później bolt+ orążenie i bb , często gęsto można tez zabić jego róla góry bo chodzi w 1 szeregu , warto pogrupować jednostki tak żeby w jednej grupie były mortary+casterzy+arcymag i jego zywiolaki , taka grupa bedzie sprawnie wykańczać bliskie śmierci jednostki , nie
obawiajcie się używać bolta do zabijania jednostek , łatwiej nim zabić jednostkę niz. Hero , alternatywą grania w mirrorach są gryfy+jezdzcy smoczych jastrzębi , ale jest to strat ryzykowny , jeśli już mamy takie jednostki najlepiej dorzucić 2 tanki tóre będą rozwalały gyro + zwoje leczenia bogyro zadają obaczenia obszarowe , ja gram w mirrorze tą pierwszą taktyką tyle że biore arcymag+blood mage i kiedy moje odzdzialy creepują ja chodzę niewidzialny za wrogiem i kiedy on zaczynma creepować rzucam blizzard+flame strike , oprócz tego rzucam tą kombinacje na skupiska farm przeciwnika , na chłopów przy drewnie i zlocie , wygrywam tym stratem 80% mirror ; )
Tu podstawowy build up stosowany przez większość graczy hum wiesniaki:
1-4 do kopalni
5 buduje altar
6 koszary
7 farme
8 do kopalni
9 drugą farmę
od 6-9(lol xD) to wieśniacy ktroych już dorobiliśmy , dalej budujecie według własnego uznania , ale warto wybudować tartak , arcan tower, uźnie a później upgradeować do twierdzy no i kilka złotych mysli
*szybki expand naprawdę pomaga powiedziałbym nawet ze bardziej niz. innym rasa , jak tylko możesz rób expanda a nawet 5 xD
*zwoje leczenia to naprwade dobry zakup , kiedy dowodzi 20 jednostkami to zamiast dwudziestej pierwszej lepiej kupić zwój , taki zwój leczący po 100 hp dwudziestu jednostką leczy w sumie 2000 życia a to sporo
*zawsze noś przy sobie zwój regeneracji , często mimo świetnego mementu musiałem odkładać ataki na bazę wroga ponieważ moje jednostki miały mało życia , dzięi zwojowi możemy uleczyć się po walce , ja używam zwoju nawet w trakcie walki
*grupuj swoje jednostki rozważnie , np. jednostki melle + m pod 1 , ranger + caster+am pod 2 , a w 3 palladyn =reszta , oprócz tego grupuj wieśniaków przy drewnie dzięi temu będziesz mógł szybko zawezwać milicje i nie tracić złota
poradnik to połączenie mojej wiedzy + wiedzy z innych poradników tóe przeczytałem , a że na stronie ani na forum niema żadnego poradnika dla ludzi , lepsze to niż nic konstruktywna krytyka mile widziana , jeśli uważacie że poradnik jest do dupy to trudno skasuje go a jak mace więcej złotych myśli to twalcie śmiało dopisze , poradnik został przepuszczony przez word ale obawiam się że jakieś błędy zostały
Post został pochwalony 0 razy
|
|